Tutkimus kuluttajien luottamuksesta kosmetiikka- ja pesuainemerkkeihin: Suomalaisen luottomerkit XZ, Lumene, Nivea, Rexona ja Omo | Valitut Palat

Tutkimus kuluttajien luottamuksesta kosmetiikka- ja pesuainemerkkeihin: Suomalaisen luottomerkit XZ, Lumene, Nivea, Rexona ja Omo

Luo: 03/19/2014 - 09:33

XZ on luotetuin shampoomerkki Suomessa. 

Toiseksi eniten suomalainen kuluttaja luottaa Erittäin Hienoon Suomalaiseen shampoohon ja kolmanneksi eniten Linnaan ja Wellaan (jaettu kolmas sija). Vuonna 2013 shampoiden kolmen kärki oli XZ, Erittäin Hieno Suomalainen Shampoo ja Wella. Asia käy ilmi Valittujen Palojen vuosittaisesta Luotetuin Merkki -tutkimuksesta.

Lumene luotetuin värikosmetiikkamerkki

ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
ILMOITUS PÄÄTTYY

Luotetuin värikosmetiikkamerkki Suomessa on Lumene. Toiseksi eniten suomalainen kuluttaja luottaa L’oréal-tuotemerkkiin. Kolmantena luotettavuusvertailussa on Yves Rocher. Värikosmetiikan kärkikolmikko säilyi ennallaan vuoden 2013 tutkimukseen verrattuna.

Nivea ykkönen ihonhoitomerkeissä

Ihonhoitotuotteissa luotetuin tuotemerkki on Nivea. Toiseksi eniten suomalaiset luottavat Lumeneen. Kolmantena ihonhoitomerkkien sarjassa on Yves Rocher. Vuoden 2013 tutkimuksessa kolmantena oli L’oréal Yves Rocherin ollessa neljäntenä.

Rexona on deodoranttien luotetuin

Deodoranttien sarjassa luotetuin on Rexona. Toisena luottamusvertailussa on Nivea ja kolmantena Dove. Deodoranttien kärkikolmikko säilyi ennallaan vuoden 2013 tutkimukseen verrattuna.

Pyykinpesuaineista luotetuin on Omo

Luotetuin pyykinpesuaine on suomalaisten mielestä Omo. Toiseksi eniten suomalainen luottaa Bio Luviliin ja kolmanneksi eniten Arieliin. Vuoden 2013 tutkimuksessa Omo oli niin ikään luotetuin, mutta kakkosena oli Ariel ja kolmosena Bio Luvil.

Näin tutkimus tehtiin

Kysely on osa Reader’s Digestin kansainvälistä Luotetuin Merkki –tutkimusta (European Trusted Brands), joka toteutettiin yhdessä brittiläisen Wyman Dillon –tutkimuslaitoksen kanssa viime vuodenvaihteessa useissa Euroopan maissa. Teknokemian tuotemerkkejä koskeviin avoimiin kysymyksiin vastasi Suomessa yli 2000 henkilöä. Tulokset painotettiin iän ja sukupuolen mukaan aikuisväestöä vastaavaksi. Tutkimuksen virhemarginaali on enintään 3,4 prosenttiyksikköä.

Tutkimuksessa esiintyivät lisäksi mm. seuraavat merkit tai yhtiönimet:
- Amway
- Aqualan
- Avon
- Axe
- Cutrin
- Dermosil
- Elvital
- Erisan
- Garnier Fructis
- Gemey Maybelline
- Head&Shoulders
- Herbina
- Hugo Boss
- Joe Blasco
- Lancôme
- LV
- Max Factor
- Minirisk
- Oriflame
- Pantene
- Schwarzkopf
- Serto
- Surf
- Tabac
- Tend

Lisätietoja asiasta antavat päätoimittaja Ilkka Virtanen (09) 503 4657, 040 7355953 ja tutkimuspäällikkö Tiina Suomela 050 5955143.


Valitut Palat on osa Reader’s Digestin kansainvälistä lehtiperhettä. Reader’s Digest on maailman luetuin aikakauslehti. Se ilmestyy 17 eri kielellä.

Osallistu keskusteluun!